czwartek, 14 września 2017

Batony a'la snicers'y



Batoniki powstały z pewną modyfikacją z przepisu mniumniu, jednak jak to ja nie pasowały mi pewne produkty i wolałam je zmienić, jeżeli chcecie oryginał to zapraszam Was na jej stronę, bo jest naprawdę pełna inspiracji, jednak jeżeli interesuje Was moja wersja to będzie mi bardzo miło, u mnie podbiły serca domowników i nie tylko. :)







Składniki (blaszka 22x22 cm):

Spód: 

270 g orzechów włoskich (lub innych)
3 łyżki karobu (lub kakao) 
1/2 szklanki oleju kokosowego 

*można zamiast oleju dać np. daktyle, rodzynki lub inne owoce do zlepienia masy albo dodać trochę namoczonych daktyli + wodę po nich

Masa biała: 

300 g nerkowców (namoczonych wcześniej)
1/2 szklanki mąki kokosowej
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego 
1 łyżka soku z cytryny

Masa karmelowa: 

250 g daktyli 
szczypta soli 
1/2 szklanki nerkowca albo orzechów ziemnych

*można dać 1-2 łyżki masła orzechowego 

Masa czekoladowa: 

3 - 4 łyżki karobu
3-4 łyżki syropu klonowego (opcjonalnie) 
chlust mleka albo wody dla rozrzedzenia masy




Wykonanie:


Spód: 

Namoczone orzechy blendujemy z olejem kokosowym albo wybranymi suszonymi owocami, dodajemy karob albo kakao. Wkładamy masę do zamrażalnika.

Masa biała:

Namoczone orzechy nerkowca blendujemy na gładką masę z mąką, ekstraktem waniliowym, sokiem z cytryny. Wylepiamy nim spód, masa powinna być elastyczna, jak plastelina. :D (jest przepyszna sama w sobie), ponownie wkładam do zamrażalnika. 

Karmel + czekolada:

Blenduje wszystko na gładki karmel. Wykładam na białą masę, posypuję orzeszkami i wylewam masę czekoladową. Wkładam na minimum 1-2 h do zamrażalnika.