niedziela, 15 maja 2016

Orkiszowe brownie z batata




I niech mi ktoś powie, że jedzenie nie jest piękne... Przecież takie brownie można podziwiać godzinami. Mimo braku nóg do nieba, talii osy i ust Angeliny jest cudowne. 

Przepis trochę podrasowałam pod siebie i swoje składniki jakie miałam w domu. 
Natomiast autorką jest znana już na całym świecie przez Wegańskie, Wegetariańskie i nie tylko grono - Deliciously Ella. Także dziękujmy za ten cudowny przepis, słodkie bataty i pestkowane daktyle. 

Ja z przyjacielem się zajadałam. Teraz Twoja kolej. 





Składniki na blachę 23 cm 

2 bataty (około 400 g)
1 szklanka zmielonych migdałów (namoczyć, obrać ze skórki i porządnie zmielić na mąkę)
1/2 szklanki mąki orkiszowej 
10 wypestkowanych daktyli 
5 łyżek kakao 
3 łyżki syropu klonowego lub innego słodu 
szczypta soli


Tak myślę, że następnym razem dodam fistaszki albo orzechy włoskie czy jakiś dodatek do pochrupania. 





Wykonanie 


Bataty piekę w 200 stopniach przez około 30 - 35 minut, aż zmiękną. 

W międzyczasie łącze suche składniki. Ładnie i grzecznie czekamy, aż batat stanie się miękki. 
Blenduje batata z daktylami. Po czym dodaje masę do suchej i porządnie mieszam. 

Wykładam formę papierem do pieczenia. Piekę 30 minut w 180 stopniach. 

Studzę, posypuję kakao, wybieram najlepsze towarzystwo i jem.