sobota, 1 lipca 2017

Czekoladowe mrożone ciasto z kaszy jaglanej i słodkiego ziemniaka




Najlepsze ciasta wychodzą spontanicznie. :D Z pewnością jest to baza na której jeszcze wiele razy zrobię jakieś ciasto np. z galaretką, większą ilością owoców. Spód do ciasta można zrobić z kruchych ciastek typu oreo, herbatników, wafelków ale też suszonych owoców, orzechów lub pestek. 
Kwestia tego co kto lubi. :)





Składniki na masę czekoladową blaszka 18 cm:

1 batat (dokładnie 300 gram)
50 g suchej kaszy jaglanej
4-5 łyżek karobu (może być kakao)
1 łyżeczka cynamonu (opcjonalnie)
1/2 szklanki mleka (u mnie ryżowe) 

+ dodaję owoce na wierzch

*co istotne dla mnie jest ta masa słodka, ale jeżeli ktoś przyjaźni się z cukrem to może dosłodzić bardziej. :)

Składniki na spód:

200 g mąki (u mnie 100 kokosowej, 50 ryżowej, 50 ziemniaczanej) 
2-3 łyżki oleju kokosowego lub innego np. rzepakowy
1/2 szklanki zimnej wody
szczypta soli




Wykonanie:

Batata piekę w piekarniku (25 - 30 minut - 200 stopni), kaszę przelewam wrzątkiem, dodaję łyżeczkę cynamonu i gotuję, aż kasza wchłonie płyn. 

Mieszam suche składniki dodaję najpierw olej, a potem wodę. Spód jest dosyć kruchy. Smaruję blaszkę olejem kokosowym, wykładam ciasto, nakłuwam. Piekę 20 minut w 180 stopniach. 

Upieczonego batata, blenduję z kaszą, karobem, mlekiem na gładką masę. Nie lubię tych grudek. 

Na upieczony spód  (niech trochę wystygnie) wykładam masę, wbijam owoce i wkładam do zamrażalnika na 2-3 h. 

*następnym razem zrobię cieńszy spód. Fajnym pomysłem jest dodaniem jakiś herbatników do masy, bo mi przypomina blok czekoladowy. :D