środa, 26 lipca 2017

Bezglutenowe kruche ciasto z budyniem jaglanym i owocami





Ostatnie dni to jakaś porażka pod względem pogodowym. Pada, jest duszno, szaro, a to wzmaga tylko ochotę na obleganie kuchni, czyszczenie lodówki oraz wykorzystanie tego co daje nam lato, czyli przepysznych owoców. Ciasto jest kruche, lekko słodkie i sycące.







Składniki (kwadratowa forma 22 cm):

Ciasto:

200 g mąki ryżowej 
200 g mąki kukurydzianej
4 łyżki skrobi ziemniaczanej 
50 g mąki kokosowej 
6 łyżek oleju kokosowego / oleju rzepakowego
parę łyżek zimnego mleka roślinnego / wody

*można dodać cukier lub inny słodzik 


Budyń jaglany:

200 gram suchej kaszy jaglanej
500 ml mleka (u mnie ryżowe)
łyżka oleju kokosowego
1 łyżka ekstraktu waniliowego 

*dosładzamy pod siebie, ja nie dosładzałam, bo mleko miałam słodkie


Owoce: 

500 gram  (można więcej) wybranych owoców (u mnie morele, borówki)








Wykonanie:

Ciasto: 


Mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier (opcjonalnie) wymieszaj. Dodaj olej kokosowy i zacznij wyrabiać ciasto. Następnie dodaj wodę. Ciasto powinno się lepić, może się kruszyć ale to nic. 

 3/4 ciasta przełóż do blachy. Wcześniej wyłóż ją papierem do pieczenia albo wysmaruj olejem kokosowym. Wyrównaj, nakłuj i piecz przez około 10 minut w 180 stopniach.



Budyń jaglany:

Płuczę kaszę jaglaną, a potem gotuje w 350 ml wody, bądź mleka. Ugotowaną kaszę blenduję z resztą mleka, jeżeli nadal jest bardzo gęste dodaje więcej mleka, dodaję ekstrakt waniliowy. 


Na kruchy spód wykładam budyń jaglany, nakładam owoce i resztę ciasta. 

Piekę 35 minut w 180, aż się zarumieni.